SRV använder cookies (kakor) för att se till att du får så bra service som möjligt på srvatervinning.se. Om du forsätter att använda vår hemsida godkänner du användningen av cookies. Klicka här för att läsa mer om cookies.

Kundservice

Kundservice

Telefon: 0200-26 46 00 
Måndag-torsdag kl 8-17 och fredag kl 8-15.

Sommartid (vecka 20 - vecka 35)
Måndag-torsdag 8-16 och fredag 8-15.

Övriga frågor: kundservice@srvatervinning.se

Just nu är det många som ringer om:

Just nu är det många som passar på att vårstäda hemma och därför behöver besöka våra ÅVCer. Kundservice jobbar för högtryck med att skicka ut passerkort till alla som har beställt. Just nu får du räkna med att det tar ca 7 arbetsdagar innan du har fått ditt kort, mot normala 3-4 arbetsdagar, lite beroende också på postgången i ditt område.Mer information hittar du här

Den 1 januari 2020 gick vi över till kvartalsfakturering. Årsavgiften för ditt abonnemang kommer därmed fördelas på fyra fakturor som sprids ut över året. Mer information hittar du här

Läs mer om taxan 2020

Från och med 1 januari 2020 upp till dig som säljare att göra upp med den nya ägaren om eventuella fakturor.

I januari 2020 gick vi ut med ett informationsbrev till samtliga privatkunder med matavfallssortering angående en felsorteringsavgift. Mer information om felsorteringsavgiften hittar du under frågor och svar/felsorteringsavgift i menyn till vänster. För kunder med Sorterahemma utan brunt kärl gäller brevet facket för matavfall.