SRV använder cookies (kakor) för att se till att du får så bra service som möjligt på srvatervinning.se. Om du forsätter att använda vår hemsida godkänner du användningen av cookies. Klicka här för att läsa mer om cookies.

Ska du flytta?

Enligt kommunens renhållningsordning är varje fastighetsägare skyldig att ha sophämtning. I Huddinge, Haninge, Salem, Botkyrka och Nynäshamn är det SRV som står för sophämtningen.

Här kan du anmäla om du köpt eller sålt  fastighet. Passerkortet till SRVs åtta återvinningscentraler (ÅVC) slutar gälla för de som sålt sin bostad och ett nytt skickas till den nya ägaren. 

Du kan även skriva ut en blankett och posta, blanketten hittar du i högerkolumnen.

OBS! Från och med 1 januari 2020  blir det upp till dig som kund att göra upp om eventuella fakturor med den nya ägaren. Se frågor och svar

Vi hanterar dina personuppgifter på ett kontrollerat och säkert sätt enligt GDPR. Läs mer om hur vi använder och hanterar dina personuppgifter.

Anmäl ägarbyte







Uppgifter om ny fastighetsägare









Information om fastigheten och dess användning






Observera att fritidshus som vill ha året-runt-hämtning skall ange åretrunt-bostad

* Markerar fält som måste fyllas i.

Vi svara gärna på dina frågor och hjälper dig med beställningar.

0200-26 46 00
Måndag-torsdag 8-17
Fredag 8-15
Sommartid v. 20-35
Måndag-torsdag 8-16
Fredag 8-15

kundservice@srvatervinning.se

Ägarbytesblankett