SRV använder cookies (kakor) för att se till att du får så bra service som möjligt på srvatervinning.se. Om du forsätter att använda vår hemsida godkänner du användningen av cookies. Klicka här för att läsa mer om cookies.

Kvartalsfakturering

1 januari 2020 gick vi över till kvartalsfakturering. Årsavgiften för ditt abonnemang fördelas på fyra fakturor som sprids ut över året.


Period


Kund tillhanda


1:a fakturan, januari - mars


Januari


2:a fakturan, april - juni


April


3:e fakturan, juli - september


Juli


4:e fakturan, oktober - december


Oktober


E-faktura

För dig som är ansluten till en internetbank erbjuder vi elektronisk faktura, så kallad e-faktura, i stället för pappersfaktura.

E-faktura skickas med samma intervall, kvartalsvis. När du loggar in på din internetbank får du ett meddelande om att du har en e-faktura att betala. Du kan se din faktura och betala den i banken. Den första fakturan varje år har även en bifogad broschyr med matnyttig information och nyheter från SRV. Alla uppgifter såsom OCR-nummer och förfallodatum är redan ifyllda.

Anmälan om e-faktura gör du via din internetbank. Den personens personnummer som är angivet hos oss som betalningsansvarig måste anges även i banken, för att det ska fungera.

Autogiro

Betalningen dras automatiskt från angivet konto på förfallodagen. 

För att bli ansluten till autogiro behöver du underteckna ett medgivande som ger SRV återvinning AB fullmakt att dra pengar från det konto du har angivit. Du anmäler att du önskar betala via autogiro på din internetbank. Glöm inte att du behöver ditt SRV-kundnummer som du hittar på din faktura.

Det har länge varit en önskan från våra kunder att vi ska erbjuda kvartalsfakturering istället för årsfakturering. Nu väljer vi därför att införa det som standard för att du som kund ska kunna planera dina utgifter bättre.

Nej. Vi har valt att gå över till kvartalsfakturering som standard för samtliga privatkunder med åretrunttömning.

Du som redan är ansluten till e-faktura ska inte påverkas – det enda som förändras är att frekvensen som du behöver godkänna e-fakturorna. Har du valt att e-fakturorna ska godkännas automatiskt behöver du inte göra något alls utan enbart komma ihåg att vi nu kommer fakturera fyra gånger om året istället.

Nej – Du som har fritidshus och enbart har sophämtning under sommarsäsongen faktureras en gång om året för sophämtningen, precis som tidigare.

Från och med 1 januari 2020 upp till dig som säljare att göra upp med den nya ägaren om eventuella fakturor.

Ja. Med start 2020 har du möjlighet att genom din internetbank anmäla att du önskar betala dina SRV-fakturor via autogiro. Mer information om hur du går tillväga hittar du på din internetbank. Det enda du behöver ha tillhanda är ditt kundnummer som du hittar på din faktura.

Det anmäler du på din internetbank. Du behöver ditt SRV-kundnummer som du hittar på din faktura. Kontakta din bank så kan de hjälpa dig.

Ja, tillsammans med första fakturan som går ut i januari varje år kommer du att få en digital version av broschyren ”Värt att veta”. Titta i din internetsbanks inkorg så hittar du den tillsammans med fakturan!

Ditt kundnummer hos SRV hittar du på din faktura. Skulle du inte ha din faktura till hands är du välkommen att kontakta kundservice.

Får du en pappersfaktura trots att du anmält autogiro eller e-faktura beror det på att din registrering inte hunnit genomföras innan faktureringen. Betala pappersfakturan som vanligt. Vid nästa fakturering ska din önskade faktureringsmetod gälla.