Risk för kö till Sofielunds avfallsanläggning på Gladö på grund av vägarbete Läs mer
- Hem
-
Kundservice
-
Fakturafrågor
Fakturafrågor
Vi har nyligen genomfört ett systembyte och i samband med det infört några nyheter som berör dig som kund på följande sätt.
Tillfälligt stopp för betalning via autogiro
Om du vanligtvis betalar din kvartalsfaktura via autogiro behöver du betala din faktura manuellt under en period. Vi beräknar att du ska kunna använda autogiro igen till fakturan som kommer i början av juli. Du får en pappersfaktura eller e-postfaktura av oss, om du har ansökt om e-faktura via din bank får du den digitalt.
Nytt utseende på fakturor
Våra fakturor har nytt utseende. Klicka på bilden för en större version.
Ny avsändare av faktura
Vi anlitar ett företag som heter Ropo Capital för distribution av våra fakturor. Det innebär att e-postfakturor skickas ut från SRV återvinning med följande avsändaradress: systemnotifieringar@ropocapital.se.
Det Ropo Caital som är avsändare vid eventuella betalningspåminnelser och inkassokrav.
Digital faktura till Kivra
Om du tidigare fått en pappersfaktura från oss men är ansluten till Kivra så kommer din faktura fortsättningsvis att skickas dit.
E-faktura via din bank
Om du är ansluten till en internetbank kan du få en e-faktura (elektronisk faktura), istället för pappersfaktura. E-faktura skickas med samma intervall, kvartalsvis. När du loggar in på din internetbank får du en notifikation om du har en e-faktura att betala och kan smidigt betala den via internatbanken. Alla uppgifter såsom OCR-nummer och förfallodatum är redan ifyllda.
Anmälan om e-faktura gör du via din internetbank. För att det ska fungera måste samma personnummer som ä registrerad betalansvarig kund hos oss anges hos internetbanken.
Faktura till din e-post
Om du inte har internetbank eller Kivra men inte vill ha en pappersfaktura kan du ansöka om att få din faktura till din e-postadress. Kontakta kundservice så hjälper de dig.
Autogiro
Autogiro är ett smidigt sätt att betala din faktura. Betalningen dras automatiskt från angivet konto på förfallodagen. Du anmäler att du önskar betala via autogiro på din internetbank.
För att ansluta dig till autogiro behöver du ha:
- Internetbank
- SRVs organisationsnummer 556053-7515
- Ditt kundnummer hos SRV som finns på din faktura
Vi behöver ditt kundnummer som betalnings-ID eller kundreferens så att vi vet vem som har betalat.
Enligt lag behöver vi tala om för dig hur mycket vi kommer att dra från ditt konto, därför kommer du som autogirokund få ett utskick via brev eller e-post. Detta sker i samband med den första faktureringen. Med hänsyn till miljön rekommenderar vi att du anger din e-postadress så att vi kan avisera dig via e-post. Ansluter du dig till autogiro via din internetbank behöver du därför kontakta oss och ange din e-postadress.
Betala med Swish
Du kan betala fakturor från oss med hjälp av Swish. Skanna QR-koden som syns i fältet längst ner på fakturan eller ange nummer 1234168993.
Betalningar från utlandet
Om du befinner dig utomlands och ska betala din faktura kan du ange IBAN: SE7595000099603421101944 och BIC: NDEASESS.
Fakturaperioder
Årsavgiften för ditt abonnemang fördelas på fyra fakturor som sprids ut över året.
Tabell över fakturaperioder 2023
Fakturaperioder 2023 | Kund tillhanda |
---|---|
Faktura 1, januari - mars | April |
Faktura 2, april - juni | Juli |
Faktura 3, juli - september | Oktober |
Faktura 4, oktober - december | Januari |
För företag: Bli fakturakund på Gladö återvinningsanläggning och Farligt avfall
Vill du bli fakturerad behöver du registrera dig först. Det är viktigt att du fyller i samtliga uppgifter för att registreringen ska kunna behandlas. SRV återvinning AB kommer att ta en kreditupplysning på ditt företag.
Blankett: Registrera dig som fakturakund (PDF) Pdf, 689.5 kB.
För leverantörer
Är du leverantör åt SRV och ska fakturera oss gäller speciella regler som du hittar på en separat sida.
Om du har frågor om fakturan
Har du fått en påminnelse och önskar en kopia på fakturan? Eller har du någon annan fråga gällande betalning vänligen kontakta Ropo Capital på telefon 010-174 01 90. Kundnummer och fakturanummer hittar du på din faktura eller påminnelse.
Har du frågor om tjänsterna som står på din faktura kontakta kundservice@srvatervinning.se eller ring 08-608 90 00.
Vill du bestrida fakturan?
Har du fått en felaktig faktura och du önskar reklamera eller bestrida den. Vänligen kontakta Ropo Capital på 010-174 01 90.
Formulär fakturafrågor
Återbetalning (privat)
Har du som är privatkund fått en kreditnota?
Fyll i alla fälten och skicka in till kundservice.
Återbetalning (företag)
Har du som företagskund fått en kreditnota?
Fyll i alla fälten och skicka in till kundservice.
Vanliga frågor
Kontakta Ropo Capital på telefon 010-174 01 90.
Då skickas en påminnelse via posten med en påminnelseavgift på 60 kr.
Gör så här (förutsatt att du inte har fått en ny faktura):
Antingen kan du själv dra du av det krediterade beloppet på nästkommande faktura. Eller så fyller du i formuläret för återbetalning och får pengarna insatta på ditt konto.
Har du betalat för mycket eller betalat samma faktura två gånger behöver du fylla i formuläret för återbetalning så ser vi till att du får pengarna tillbaka.
Ja, SRV använder HTTPS (Hypertext Transfer Protocol Secure) på hemsidan vilket är ett kommunikationsprotokoll för internet som skyddar data från manipulation och avlyssning mellan användarens dator och webbplatsen. Detta illustreras med ett lås i adressfältet före srvatervinning.se. Med HTTPS skyddas dina uppgifter på tre nivåer: kryptering, datasekretess och autentisering. Läs mer om säkerheten på hemsidan.
Kontakta kundservice så tar vi reda på vad som kan ha blivit fel.
Snabblänkar
Uppdaterad