Länk till startsida
Varningsmeddelande

Risk för kö till Sofielunds avfallsanläggning på Gladö på grund av vägarbete Läs mer

Ska du flytta?

Enligt kommunens renhållningsordning är varje fastighetsägare skyldig att ha sophämtning. I Huddinge, Haninge, Salem, Botkyrka och Nynäshamn är det SRV som står för sophämtningen.

Här kan du anmäla om du köpt eller sålt fastighet.

Anmälan om ägarbyte behöver vara hos oss senast fem arbetsdagar innan ägarbytet träder i kraft för att vi ska kunna debitera den nya ägaren från och med det datum som angetts på ägarbytet. E-postbekräftelsen kommer att skickas till säljarens e-postadress.

OBS! Vi fakturerar per kvartal och i efterskott. Anmäls ett ägarbyte i efterhand finns det en risk att fakturan redan är utställd på säljaren av fastigheten. Säljaren behöver då göra upp om med den nya ägaren om eventuella redan fakturerade avgifter. SRV krediterar inget i efterskott.

Anmäl ägarbyte




Personnummer anges ÅÅMMDDXXXX


E-postadress dit bekräftelsen skickas till
Uppgifter om ny fastighetsägare


Personnummer anges ÅÅMMDDXXXX



Ange telefonnumret i en följd (utan mellanslag eller streck)


Information om fastigheten och dess användning



Ange vilken typ av avlopp fastigheten har * (obligatorisk)
Ange vilken typ av avlopp fastigheten har



Fastigheten används som  * (obligatorisk)
Fastigheten används som



Vad är du?
Vad är du?




Uppdaterad

Följ SRV:

© SRV återvinning AB | Org.nr: 556053-7515