Länk till startsida
Varningsmeddelande

Har du fått ett vykort från oss? Här uppdaterar du dina kontaktuppgifter. Läs mer

Reklamationer och anmälan av utebliven hämtning

Här kan du göra reklamation och anmäla utebliven hämtning/tömning av sopkärl, slam, container samt latrin.

Aktuell driftinformation

Innan du gör en reklamation kanske du hittar relevant information i vår aktuella driftinformation.

Reklamation

  • Reklamation av utebliven sophämtning ska anmälas inom 5 arbetsdagar.
  • Reklamation av slamtömning eller tömning av fettavskiljare ska anmälas inom 14 dagar från tömningstillfället.
  • SRV hämtar dina sopor klockan 06.00 – 15.00 måndag till torsdag och 06.00 – 13.00 på fredagar. Tidpunkt för sophämtningen kan variera under dagen och kundservice tar därför emot anmälan om utebliven hämtning efter dessa bryttider och anmälan registreras för åtgärd nästkommande dag. Utebliven hämtning åtgärdas när vi har en bil i närheten inom tre arbetsdagar från registreringsdag (gäller fastland).

    OBS! Det är fastighetsägarens ansvar att ta loss eventuellt fastfrusna sopor. Om avfallet är fastfruset vid ordinarie hämtning gör vi inga extrahämtningar utan debitering.

Reklamationsformulär

Välj ort * (obligatorisk)
Välj ort



Välj vilken typ av ärende reklamationen gäller

Vid utebliven hämtning - vilket eller vilka kärl har inte tömts?
Vid utebliven hämtning - vilket eller vilka kärl har inte tömts?










Personuppgifter
Personuppgifter






Ange telefonnumret i en följd (utan mellanslag eller streck)


Kundnummer hittar du på din faktura.

Vilken tjänst gäller reklamationen? * (obligatorisk)
Vilken tjänst gäller reklamationen?













Vill du att vi kontaktar dig? * (obligatorisk)
Vill du att vi kontaktar dig?


Kunduppgifter


Kundnummer hittar du på din faktura.


Kontaktperson * (obligatorisk)
Kontaktperson





Vanliga frågor

Uppdaterad

Följ SRV:

© SRV Återvinning AB | Org.nr: 556053-7515