Länk till startsida
Varningsmeddelande

Torsdag 19 maj stänger kundservice kl. 12.00. Läs mer

Varningsmeddelande

Fakturainformation till dig med enskilt avlopp eller fettavskiljare Läs mer

Reklamationer och anmälan av utebliven hämtning

Här kan du göra reklamation och anmäla utebliven hämtning/tömning av sopkärl, container samt latrin.

Aktuell driftinformation

Innan du gör en reklamation kanske du hittar relevant information i vår aktuella driftinformation.

För dig som är privatkund

Tänk på att soporna kan hämtas fram till kl 15.00 under måndag - torsdag och fram till kl 13.00 på fredagar. Tidpunkt för sophämtningen kan variera under dagen och kundservice tar därför emot anmälan om utebliven hämtning först efter dessa bryttider. Utebliven hämtning åtgärdas inom 3 arbetsdagar (fastland). Reklamation ska anmälas inom 5 arbetsdagar.

Det är också viktigt att kärlen står på plats klockan 06.00 tömningsdagen och är lätta att komma åt.

OBS! Det är fastighetsägarens ansvar att ta loss eventuellt fastfrusna sopor. Vi har ingen möjlighet att åka tillbaka och spetta loss påsar som inte har lossnat vid tömningen. Om avfallet är fastfruset vid ordinarie hämtning gör vi inga extrahämtningar utan debitering.

Reklamationsformulär

Välj ort * (obligatorisk)
Välj ort



Välj vilken typ av ärende reklamationen gäller

Vid utebliven sophämtning - vilket eller vilka kärl har inte tömts?
Vid utebliven sophämtning - vilket eller vilka kärl har inte tömts?






Personuppgifter
Personuppgifter






Ange telefonnumret i en följd (utan mellanslag eller streck)


Kundnummer hittar du på din faktura.

Vilken tjänst gäller reklamationen? * (obligatorisk)
Vilken tjänst gäller reklamationen?












Vill du att vi kontaktar dig? * (obligatorisk)
Vill du att vi kontaktar dig?


Kunduppgifter


Kundnummer hittar du på din faktura.


Kontaktperson * (obligatorisk)
Kontaktperson





Vanliga frågor

Uppdaterad

Följ SRV:

© SRV Återvinning AB | Org.nr: 556053-7515